søndag den 11. marts 2012

Sapa

I denne weekend har vi været i Sapa. Vi tog afsted torsdag aften, igen brugte vi en del tid på at vente på at bussen skulle ankomme så vi kunne komme afsted. Da bussen endelig kommer er vi blevet våde af regnen og det viser sig at det bestemt ikke er en bus for europæiske mennesker. Der var meget snævert og ydemere var der 3 rækker med sovepladser både oppe og nede. Jeg fik ikke sovet meget på vejen, så da vi ankom til Sapa fredag kl. 6.30 var jeg ikke helt oplagt på at spise morgenmad og så vandreturen i nærområdet. Vi gik langs rismarkerne og de faldefærdige bygninger. Mange af husene så ud til at være bygget af tømmer som blev fundet på vejen. Husene var ligeledes små og man kunne høre alt hvad der foregik indedører, så isolerede er de langt fra. Solen stod højt på himlen det meste af eftermiddagen og det blev noget af en kamp at komme op til hotellet. Jeg var helt rød i hovedet og kunne mærke at jeg så småt var ved at blive skoldet i nakken, øv. Stor frokost menu ventede på os på hotellet, 16 forskellige menuer kunne vi vælge i mellem så det tog sin tid at beslutte sig.
Efter frokost lejede vi 5 scootere som vi fræsede op i bjergene med, det var vildt sjovt. Desværre var min og Katrines scooter punkteret, så den blev ved med at tabe luft. Men hva´ fa´en, vi kom frem og tilbage i god behold og vi havde det vildt sjovt. Savner helt min gamle scooter :) På vores scooter tur var vi ude og se nogle forskellige vandfald, eller vandfald og vandfald? Der var ikke meget vand i dem, så det var ikke så vandet og frodigt som jeg havde håbet på.
Lørdag var grå og trist, vi befandt os inde i en sky hele dagen, så vores 13 km vandretur gennem rismarker og landsbyer var ikke så smuk som jeg havde håbet på. Meget var skjult i tågen og så var det koldt og vådt. Så da frokoster ude i en af landsbyerne var overstået ville jeg gerne bare hjem og have varmen, det ville de andre også, så det var raskt trav fremad. Desværre betød det bare at vi kom til at stå og vente på bussen der skulle køre os tilbage til hotellet, det tog næsten en time før de kom, øv øv øv. Aftensmaden på hotellet var vi nødt til at kaste i hovedet, fordi bussen der skulle køre os tilbage til Hanoi kørte før. Det hele blev lidt kaotiskt og presset, så det var helt dejligt at være hjemme i huset i Hanoi igen søndag morgen kl. 6.
Men det har været en super fed oplevelse, godt nok var bussen og vejret ikke perfekt, men man kan ikke være heldig hver gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar